هنر و خلاقیت ۵۵ | نشانگر کتاب

 

نشانگر کتاب

ساخت نشان‌گر کتاب با گلوله‌های کاموایی


درست کردن یک نشان‌گر کوچک زیبا، جالب است و می‌تواند هدیه‌ای عالی باشد.  ساخت این کاردستی بسیار ساده است و ظاهر هر کتاب را زیباتر می‌کند.

* وسایل موردنیاز:
قیچی
کاموا


* مراحل ساخت:

  1. قبل از شروع کار، یک‌تکه کاموای 21 تا 26 سانتی‌متر و یک‌تکه 39 سانتی‌متری از کاموا را ببرید و کنار بگذارید. در مرحله‌های بعد این تکه‌ها را لازم خواهید داشت.

 

 

  1. برای شروع، سر کاموا را در دستتان نگه‌دارید و کاموا را دور انگشتان‌تان بپیچید، نباید محکم یا خیلی شل باشد. حدوداً ۹۰ دور کاموا را بپیچانید.

 

  1. بعد ۹۰ دور کاموا را ببرید و با استفاده از تکه کاموای 21 تا 26 سانتی‌متر که قبلاً بریده بودید، مانند تصویر از وسط به دور ۹۰ دور پیچیده شده، بپیچانید و محکم گره بزنید.

 

 

 

  1. برای اضافه کردن دنباله نشان‌گر کتاب کاموای 39 سانتی‌متر را بیاورید و به دور کاموای قبلی که ۹۰ دور را با آن محکم کردیم، گره بزنید.
    در این مرحله، گلوله کاموایی باید مثل تصویر  پایین شده باشد.

 

 

  1. توپ را به‌صورت افقی در دستتان نگه‌دارید. قیچی را از داخل آن رد کرده و از وسط، کامواهای دولا شده را ببرید. این کار را برای هر دو طرف انجام دهید

.

 

  1. خب در این‌جا توپ باید مثل تصویر زیر دربیاید. شبیه گلوله کاموایی شده اما کمی باید کوتاه و مرتب شود.
    نکته: دقت کنید دنباله گلوله را نبرید. موقع مرتب کردن و کوتاه کردن دنباله را در دست‌تان نگه‌دارید.

 

  1. باید کامواها را طوری کوتاه کنید که در آخر یک توپ کاموایی داشته باشیم.

-        از همه زاویه‌ها توپ را نگاه کنید و قسمت‌های اضافه را کوتاه کنید تا کاملاً کروی و یک‌دست شود. کوتاه کردن را تا زمانی که از شکل توپ راضی شوید، ادامه دهید! این مرحله کمی تمرین لازم دارد؛ اما اگر چند توپ بسازید مهارت لازم را پیدا می‌کنید.

شما می‌توانید با هدیه دادن این نشانه‌ها به دوست‌تان، هم او را خوشحال و هم تشویق به کتاب خواندن کنید.

فکر کنید که برای بهتر شدن این نشانک دیگر چه‌کارهایی می‌توانید انجام دهید؟ (مثلاً به‌جای رشته نخ دنباله و بلند نشانه، از نی و یا چوب می‌توان استفاده کرد یا یک کارت هدیه به انتهای نخ متصل کنید و یا ...)
( به نقل از نی‌نی‌یاری)

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی